onsdag 12 oktober 2011

Mötesmamma

Igår var jag med på ett möte med skolans festgrupp och planerade inför höstfesten (maskerad ska det bli, jag ska också vara utklädd. Till vadå? Hjäääälp!) och idag var det dags för föräldramöte på förskolan. Det var givande tillställningar båda två.

Imorgon ska jag vara med sonen i skolan! Det ska bli så himla roligt, både han och jag längtar! I ett svagt ögonblick lovade jag också att vara med och grädda pannkakor till mellis... Det blir en spännande dag tror jag nog!

Nån vidare vila lär det inte bli imorgon trots att jag är ledig från jobbet, såg till min förtvivlan att det är jag som står för fikat på jobbet på fredag... Vips, så var även morgondagens kväll uppbokad för då ska det bakas!

Fredagsfikat är en oerhört viktig angelägenhet på min arbetsplats, det är nämligen den enda gången det fikas över huvud taget på kontoret. Knappt är de sista kaksmulorna uppätna på fredagseftermiddagen innan man kollar vem som har fikat nästa vecka. På så sätt har vi alltid nåt kul att se fram emot! :)

Nu så här halvvägs in i veckan börjar jag pigga på mej ganska bra. Jag fick ju feber i fredags och det höll i sej ända tills i måndags. Peppar, peppar nu har snart två dagar gått och det känns som om min onda hals faktiskt börjar läka. Någon träning har det inte blivit sedan förra onsdagen och nu när jag börjar återgå till mitt vanliga jag igen så kommer längtan tillbaka, längtan efter ett löprunda i sol och härlig hög luft! Kanske, kanske till helgen, vi får se...

Nu ska jag förbereda morgondagen lite, sen är det dags för sängen.
Måste vara på topp imorgon!



Inga kommentarer: