fredag 14 oktober 2011

Världens barn

Barn är alldeles fantastiska och mina två är synnerligen lyckade exemplar. Nu sover båda två och jag misstänker att mannen bredvid mej i soffan också börjar snarka snart.

Det är fredag kväll och dags för helg. Just denna bjuder på gymnastik på korsen och tvärsen. Imorgon är det Bamsegympa för dottern och på söndag ska sonen prova på det här med truppgymnastik. Spännande!

Jag hoppas också på att jag ska lyckas att komma ut på en joggingtur, vi får väl se hur det blir med det. Jag får helt enkelt återkomma med en rapport.

Igår hade jag en fantastisk dag. Jag var med sonen i skolan! Han går på en Montessoriskola och jag förundras verkligen över sättet de arbetar på. Jag har varit med honom vid ett par tillfällen tidigare och har också gått en "föräldrautbildning" som skolan arrangerar.

Jag blir så himla glad av att se hur lärarna och barnen arbetar tillsammans. Sonen och jag körde på mattespåret hela dagen igår, förutom inledningsvis då det stod konst på schemat. Det är ett finst ställe han tillbringar dagarna på, utan tvekan.

På eftermiddagen drog jag på mej mössa och förkläde och ställde mej i köket och gräddade våfflor tillsammans med en av lärarna. Vi hade så roligt! Nu är det väl intehelt ok att säga att jag lekte "mat-tant" men i mina öron är det inte någon negativ klang i de orden, inte när jag minns "mina" mat-tanter från när jag gick i skolan. De var ju jättesnälla!

Nästa vecka är det dotterns förskola som ska besökas, det kommer säkert bli minst lika roligt hoppas jag!

Nu funderar jag starkt på att starta upp en Harry Potter film... Eller ska jag gå och sova istället?! Kanske ska jag ta det klokaste beslutet ändå... Det är alldeles för sällan som jag sover tillräckligt.

Well... Vi får se!

Trevlig helg alla!

Inga kommentarer: