måndag 3 oktober 2011

Det är måndag morgon

Ny vecka igen. Jag sitter i soffan hemma med en krasslig liten dotter bredvid, vi får vara hemma idag. Det har varit en jobbig natt och vi är ganska trötta båda två.

Egentligen skulle jag ha varit kvar i Skövde även idag men vi fick ändra planerna igår när den lilla ångade av feber. Vi körde ner i fredags och igår skulle man och barn åka hem och jag bli kvar en dag till för att få umgås lite med bästa vännen som är hemma på besök.

Mannen tyckte absolut att jag skulle stanna kvar men det kändes fel att skicka iväg honom på en så pass lång körning med en sjukling i bilen. Hon var ganska risig till en början och kräktes ganska snart... Efter en massa sanerande kom vi iväg igen och sen gick det bra resten av vägen.

I natt har hon som sagt varit febrig och väldigt orolig men nu är hon piggare och febern har gått ner. Just nu väljer hon ut en film som vi ska titta på tillsammans. Mysigt!

Ikväll är det dags igen. Jag ska träna. Det är verkligen konstigt, det känns nästan skrämmande att köra igång igen trots att jag bara har ett uppehåll på två veckor bakom mej. Det är en hög tröskel som jag ska över men det är lika bra att komma igång, tröskeln blir bara högre för varje dag som går utan träning. Jag fokuserar på att ta det lugnt och att det kommer att kännas jättebra efteråt.

På onsdag ska jag springa för välgörenhet. Det hotell som ligger bredvid mitt kontor har bjudit in till "Qualityloppet" som är 5 km. För varje deltagare skänker hotellet 50:- till de svältande barnen vid Afrikas horn. Som jag ska springa! Något som är himla roligt är att det är så många som kommer att vara med från mitt kontor. Det blir både motion, välgörenhet och trevligt sällskap i samma paket!

Inga kommentarer: