söndag 11 november 2012

Dag 5 - summering av en fin helg

Söndag kväll. Det verkar som om båda barnen har somnat och jag ska alldeles om en liten stund krypa upp i soffan och päsa där en stund med mannen alldeles intill.

Det har varit en bra helg ut alla möjliga synvinklar. Städat har jag gjort och sett bra film med familjen, sovit ganska länge, inte fått nåt större utbrott på någon närstående, ätit god (och ganska bra!) mat, ätit lite (lagom!) godis och dessutom fått till inte mindre än två ordentliga PW's.

Jag känner mej utvilad och glad. Bra känsla i magen. Jag är laddad för en ny vecka och tänker kämpa på med positiva tankar. Saker och ting tenderar att kännas mindre jobbiga då. Träning är inplanerad på lunchen imorgon. Nya fina träningsväskan är packad och klar, ska inviga ett nytt fint träningslinne. Bara det lilla gör mej lite extra laddad!

Sen blir det troligen ett pass på tisdag kväll, onsdag lunch och fredag lunch. Till helgen är planen att få till minst en PW eller jogg.

Det bästa av allt är att jag faktiskt kunde lyfta kaffekoppen ikväll utan att kvida av träningsvärk... Nu kör vi så det ryker imorgon!



Inga kommentarer: