tisdag 2 juni 2009

Ibland bara funkar det

Som precis nu. Hanna blev trött. Jag höjde radion lite. Vi dansade. Hon lade sitt fjuniga mjuka huvud mot min axel och somnade. Inte ett endaste litet gnäll. Bara gosiga snusanden. Det är ju så att jag vill gråta. Precis som Gud gör ute (enligt sonen), det regnar som bara den.

Är verkligen inne i en "det blir inget gjort" period. Det är så tråkigt. Funderar på vad det beror på. Det börjar nog gå lite slentrian i mitt hemmaliv. Nåt nytt måste hända. Och det gör det - på torsdag! Då slutar Viggo skolan och han ska ha ett låååångt härligt sommarlov. Funderar mycket på vad vi ska hitta på. Vill göra både små och stora utflykter. Längtar!

Nu ska jag ta mej i kragen och gå upp och ta en dusch och sen passa på att städa lite i väntan på att sommarvärmen kommer tillbaka.

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åsa! Du har nog bara lite "baksmälla" sedan dagen med stort D! Snart kommer säkert glädjen tillbaka men tänk på vad mycket det var tiden innan bröllopet, Du behöver nog ha lite tråkigt och lugnt just nu!
Kramar från syster-yster med det skitsnygga armbandet!