måndag 8 juni 2009

Livet är ju bra gött ändå!

En ganska mysig dag har vi haft, mina barn och jag.

Fick sova ända tills halvåtta, städade, bakade och pysslade fram tills det var dag att äta lunch kl 13 och sen gjorde vi en liten utflykt till Rudan och lekplatsen där. Inte en människa så långt ögat nådde. Nån enstaka mountainbikedåre och en farbror som letade tomburkar och så vi. Viggo klättrade, Hanna käkade småsten, vi fikade och så gungade vi, alla tre tillsammans. Härligt!

Viggo cyklade på sin nya fina cykel och han var så ordentlig och lyssnade på mina förmaningar och höll sej vid kanten och stannade vid våra "stoppställen" och jag hade nog inte hjärtat i halsgropen mer än nån enstaka gång, faktiskt. "Comprende, mamma!" Vilken kommentar! Vilken fantastiskt go kille!

Han har varit lite smått deppig idag, för det fanns inte någon kompis att leka med på hela dagen, men jag tror nog att han tycker att dagen har varit ganska ok ändå.

Livet är underbart.
Jag har två fantastiska barn.
Nu sover de.
Kan inte bli bättre... ;)

Kram!

Inga kommentarer: