onsdag 3 juni 2009

...och ibland inte...

Lilltösen sov bara en gång på dagen igår. Tänkte att nu får vi en lugn och skön kväll! Not...

Det började bra, halv sju sov den lilla. Innan dess hade hon ätit som en häst. Barnmat på eftermiddagen, gröt vid halvsextiden och som avslutning dräpte hon en flaska välling. Kan inte bli bättre, eller?!

Fick en väldigt mysig stund med Viggo i soffan och precis när vi hade krupit ner i hans säng och öppnat kvällens bok "Stackars Pettson", så började Hanna gråta. Det var en riktigt ordentlig "Jag-har-ont-gråt". Det är väldigt sällsynt när det gäller henne.

Magen tror jag nog att det var som spökade. Massor med mat och så kom jag på att hon ju inte hade bajsat nåt på hela dan... Stackars Hanna. Och Stackars Viggo! Det blev ingen bok läst, men han fick somna i min säng. Då var det ok. Tror nog att jag har lovat att läsa två böcker nästa gång jag nattar också. Han somnade utan problem.

Lilltjejen däremot hade en tuff kväll med mycket gråt, pruttar och lite kräks. Vid elva tiden la jag henne hos mej i min säng och då kom hon till ro för natten. Sen vaknade hon nånstans vid halv fem imorse och vill inte alls sova mer. Det var dags att bajja lite ju! Hon fick leka i sitt rum och jag låg i sängen därinne och halvsov i väntan på blöjbytet. Vid sex så somnade hon igen och en timme senare kom Viggo och frågade varför jag och syrran låg i Hannas rum och sov... Det var bara att gå upp och dra igång dagen.

Hanna sov som en gris tills jag väckte henne precis innan vi skulle gå.

Nu sitter jag här med mitt kaffe och tittar på regnet utanför. Vill inte ha många såna här dagar i sommar!

Näst sista dagen med Viggo i skolan. Sen är det sommarlov. Längtar! Ser fram emot sovmornar (eh...) och mysiga frukostar. Promenader och fika i lekparken. Har lovat Viggo bad vid Höglunda och hoppas att vi kan åka till havet och bada också. Nicksta i Nynäshamn gillar jag! En tur till Andys lekland i Sickla ska det bli och ett och kanske åker vi till något museum.

Nu regnar det på tvären.

Dags för dusch och hemmapyssel.

Kram!

Inga kommentarer: