onsdag 3 juni 2009

Vad hände egentligen 23 maj 2009?! Del 2.

Vi körde iväg till kyrkan för att posera lite för min älskade syster som fotograferade. Vilka bilder det blev! Vi hade skitkul och tiden gick, precis som under hela dan - jättefort.

Här är en av mina favoriter...
Magnus verkade tycka att det var ganska kul han också. Annars är det ju normalt sett jag som är den uppmärksamhetsälskande teaterapan i familjen. Hallå! Rampljuset - här är JAG!

Så var det dags för vigseln. Vi hade en väldigt go präst, Mikael Gyllstedt heter han. Han är så mjuk och trevlig, han har glimten i ögat, samtidigt som han har en väldigt stark övertygelse. Rätt kille på rätt plats. Helt klart.

Lena sjöng för oss. "Säg det igen" heter sången, skriven av Lisa Nilsson. Så oändligt vacker är den och Lena sjöng med sån känsla att jag rös i hela kroppen. Lyssna och njut: http://www.youtube.com/watch?v=Qcs8iRGz59s

Sedan lyckades vi på nåt sätt säga JA till varandra, skratta, gråta och pussas.
Det var fantastiskt! Vilken känsla. Underbart. Jag är Magnus fru. På riktigt. Stort.
Linnea spelade så fint, "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad. Vilken tjej, hon är så superduktig! Inte lika bra som Linneas version, men... http://www.youtube.com/watch?v=zs6UFYifZ2E
Så var vi klara och jag tyckte att jag "var med" under hela vigslen, men nu så här efteråt undrar jag om jag verkligen var det. Känslan bär jag med mej i alla fall;

Magnus, jag vill älska dej,
dela glädje och sorg med dej
och vara dej trogen
tills döden skiljer oss åt
Tittar och fingrar på min vackra vigselring. Kan framkalla samma känsla om och om igen.

Lättade och lyckliga gick vi ut ur kyrkan för att ta emot "folkets" jubel Det kastades ris och blåstes såpbubblor. Vi stod där och log i kapp med solen och varandra. Herr och fru Svensson. Det är vi det!
Det blev stort kramkalas och många fina lyckönskningar. Sen bar det av i finaste bilen! Tobbe körde, Eva fotograferade och vi drack champagne och log och pussades - ännu mer.

Vi fick ett härligt mottagande vid festlokalen. Tjejerna hade pyntat och fixat med björkar och blommor - undrar fortfarande var och hur de fick tag på dom?!

Sen var det dags för middag. Vi hade beställt maten från Gourmethuset - http://www.gourmethuset.com/ . Fantastisk mat! Först fick vi en renstekskanapé och sedan åt vi kalvytterfilé med kantarellsås och potatiskaka. Gudagott! Den cateringfirman är VERKLIGEN att rekommendera. Skitbra, helt enkelt!
Under middagen hände det saker som jag i mina vildaste fantasier kunde föreställa mej.

Helene gjorde en kanoninsats om "Toastmaster-light", ett begrepp som hon funderade mycket på! Men, vi trodde ju verkligen inte att det skulle bli några tal eller så, bara några postogram kanske...
Pappa höll ett litet tal, Monika och Emilia, Lena och syrran pratade också, Helene och Annica spelade gitarr (?!) och sjöng och det skulle pussas både under bord och på stolar... WOW! Vilken familj och vilka underbara vänner vi har!

Vi fick så mycket fina presenter och varma hälsningar. Finner inte ord.

Nu blev jag alldeles tårögd.
Åter till väsentliheter! Vi åt tårta också. Chokladtårta i tre lager med botten av digestivekex. Jordgubbar ovanpå. Mmmmm GOTT! Lee, som konditorn heter hade också gjort ett kanonjobb! DÄR ska ni köpa tårtor och en massa annat gott! Glöm aldrig att det är i Finntorp som de bästa tårtorna finns, tro det eller ej!


Jag överraskade/chockade min nyblivna man med att hålla tal, jag också. Jag hade skrivit en liten saga om hur vi träffades. Kan ju inte hålla käften jag...

Sen dansade och festade vi till vi inte fick spela mer. Peter var så söt , så han kom och hämtade oss. Viggo ville inte på några villkor åka med mormor och morfar hem, så han låg och sov på tre stolar. Han skulle vara med - hela kvällen!

När vi kom hem satte vi oss i köket och bara tittade på varandra. Vilken kväll! Vår romantiska bröllopsnatt tillbringade vi sen i vårt eget sovrum med två barn. Vad vi gjorde? Vi sov, som stockar...
Sen ringde väckarklockan kl 8 dan efter, för då var det dags att städa Tingshuset, gå på Viggos dansuppvisning och försöka fatta vad vi hade varit med om.

Jag kan verkligen rekommendera det här med bröllop. Det är skitkul!
Och som jag älskar min man - precis lika mycket som jag gjort i tio år.

Han är bara bäst.

Kram!

Inga kommentarer: