fredag 12 juni 2009

Vilken vecka!

Snart är första veckan på sommarlovet över. Hur fort kan tiden gå egentligen?

Vi har varit på små utflykter, Viggo har lek med sina kompisar, vi har haft fikabesök, Hanna hänger med och verkar trivas.

Idag var vi på Andy's lekland i Sickla och Viggo härjade som bara han kan. Han var helt svettig när vi gick efter två timmar. Då blev det lunch med Magnus, lite shopping, påhälsning på Magnus kontor, hemfärd och efter att jag lämnat av familjen hemma, begav jag med till Maxi för ett riktigt fredagsnöje... NOT!

Hur som helst, matinköpen gick hyfsat smärtfritt och sen lagade jag kanongod kyckling till middag, fixade en god sås och bakade en maräng som ska bli en skitgod (förhoppningsvis...) tårta imorgon. Vi ska fira Hannas födelsedag lite i förskott, eftersom hon fyller år dagen innan midsommarafton är det inte nån hemma då.

Barnen sover gott sen några timmar och nu ska jag gå upp och göra det samma. Hoppas på sovmorgon imorgon...

Men! Måste ju berätta att vi igår införskaffade en ny vagn till lilla damen. Hittade en knallröd Emmaljunga Scooter på Blocket. Jättefin är den, och REN! ...nu när jag ha tvättat klädseln. Den var ganska skitig, men vi fick den till ett riktigt bra pris. Hoppas att vi kommer att trivas lika bra med den som med Brion som nästa vecka ska fixas och säljas.

Kram!

Inga kommentarer: