måndag 22 juni 2009

SOMMAR!!!!

Måndag igen och solen skiner så fantastiskt vackert!

Det har varit midsommar och helg. Härligt!

Midsommaraftonen skulle inledas med goda vänner ute vid Häringe slott. Vi körde dit och när vi nästan var framme så tyckte jag att mannen i mitt liv körde liiite väl långsamt. Jag kommenterade detta och fick då till svar att han minsann försökte att starta om bilen som hade dött när vi tog vänster in till slottet.

Bilen förblev död. Vår Ford Focus benämns nu Ford Fonus. Vi fick bogsera den till en liten parkering och dan efter beställde vi bärgare och nu står "Lilla blå" på verkstan och väntar på en ny bränslepump. Tror vi. Tidigast på fredag är den lagad och klar.

Jävla skit. Till helgen kommer syster med familj och nästa vecka är det semester, med inbokad "Sverigeturné".

Ja, ja... Det ordnar sej. Det finns ju bad här i Jordbro om vi inte kommer nån annan stans.

Resten av midsommaraftonen var himla trevlig, med trevliga vänner och en massa god mat.



Idag har vi varit och premiärbadat vid Höglundabadet och nu sover dottern och Viggo tar det lugnt med lite "Batman" spel. Sen är det full fart igen.

Tänkte fylla upp vår lilla plaskdamm och låta barnen leka där, medan jag själv göttar mej i en solstol. Livet är bra härligt ändå!



Stor kram!

1 kommentar:

Emma sa...

haha, ford fonus, där fick du allt till det ;) nu längtar jag jättemycket efter att åka till er, hörde att vi skulle ut i skärgården :) KRAM Emma