onsdag 3 juni 2009

Vad hände egentligen 23 maj 2009?!

Jaaa, det var den dagen som jag blev Fru Svensson. En stooor dag! Det var också Magnus och min tioårs dag tillsammans. Bra sätt att fira den tycker jag!

Efter allt planerande så var det då dags. Allt skulle bli på riktigt. Jag hade skyhöga förväntningar och var orolig att de inte skulle uppfyllas.

Jag hade inte behövt oroa mej.

Nu blir det väldigt mycket JAG... Magnus och jag har gift oss. Det är VÅRT bröllop. Men, för nu är det mina känslor och intryck som beskrivs... Ego rakt igenom alltså!

På torsdagen 21 maj kom mina föräldrar och systerdotter Emma med vännerna Sofie och Malin. Så härligt att det började hända lite, skönt att få bröllopsfrossa lite med tjejerna som nästan var mer på G en jag var, tidvis i alla fall...

Vi käkade middag allihop på kvällen och fick även besök av min ena svägerska som fixade mina naglar. Fransk manikyr - så himla snyggt!


Jag fick stränga order om att vara VÄLDIGT försiktig så att det hela skulle hålla ända till lördagen. Jag lyckades nästan. Emma hjälpte mej att bättra på ett par olyckor...

På fredagen tog vi så festlokalen i besittning. Då fick vi också sällskap av Eva, Conny och Linnea.Vi hade hyrt Tingshuset i Västerhaninge, riktigt lyckat! Det är ett hus från 1700 talet med lågt i tak och mycket känsla. Vi fixade dukning och blomarrangemang. Det blev så fint! Programmen har syster med familj fixat. Dagen efter kompletterades borden med murgröna som gav det hela lite färg.


När vi var i väg och pysslade, tog mamma och pappa hand om barnen.

När vi var klara med piffandet i Tingshuset, åkte jag och hämtade min älskade vän Monika och pojkvännen Martin, som vi alla fick träffa för första gången. Helt klart godkänd! Alla gillade honom väldigt mycket. Hoppas att han pallade med att träffa alla oss...

Middag igen och en del förberedelser för dagen efter, jag gjorde bla. en syltkittel med pastasallad som skulle intas som lunch. Jag hann inte vara speciellt social, bodde mest i köket...

Fram på tidiga natten kom vi så i säng. Pirriga var vi, både Magnus och jag. tio minuter efter midnatt frågade han om jag skulle vilja ha min "morgongåva" nu?! Jaaaa! Hade ju fixat en liten present till honom också, så det blev paketöppning där i sängen. Mysigt! Magnus fick en flaska vin, en Amarone som vi förhoppningsvis får njuta av på vår ettåriga bröllopsdag. Hade lagt den i en jättefin vinåda i trä och så lada jag i ett kort, men det får han inte läsa förrän om ett år...

Jag fick ett SKITSNYGG ring där det stod graverat "Du & Jag 23 maj 2009". Mmmmm! Gillar! Så romantiskt! Ringen syns på "manikyrbilden" ovan.

Till slut somnade vi...

Vi vaknade till spöregn. Skitkul.

Magnus åkte iväg till lokalen och lastade in all dricka, högtalare och en massa annat. Sen var han också iväg och hämtade tårtorna och brudbuketten.

Jag träffade tjejerna i festlokalen och så fixade vi det sista. Så fint allt blev! Fick ett liiitet gråtanfall...

Hemma igen käkade vi lunch och sen var det dags för den stoooora förvandlingen! Sminket fixade jag själv och Sofie (med lite assistans från de andra tjejerna) gjorde mitt hår. Under tiden kunde jag inte göra så mycket annat än att sippa lite Rosévin. Gött!

När håret var klart var det hög tid att stoppa i mej i diverse push-up, gördel, klänning, smycken och mina röda fina skor. Vips så var det klart och vi skulle iväg. Allt gick så fort! Här började jag nog känna att nåt var på G...

När jag satte mej i bilen insåg jag att det där med andning och korsettliv inte var en självklar kombination. Fick ett smått hysteriskt fnitteranfall... Det var ju nära nu!

Fortsättning följer!

Inga kommentarer: