lördag 10 oktober 2009

Härliga lördag!

Vi gick ut hårt idag, innan tio promenerade vi hurtigt iväg mot Torvalla Sporthall där Viggo skulle prova på friidrott. Vilket väder! Alldeles fantastiskt!

Österhaninge IF hade alltså en Prova-på-dag. Det här med längdhopp, kulstötning och löpning kanske kan vara Viggos grej. Han tyckte att det var ganska kul, trots att det blev lite väl spännande tidvis och då fick mamma snällt komma ner i hallen och stå nära. Då gick det bra igen.

Men. (Mr Irwing. I miss You!)

För att han ska kunna börja med träningen ska han lyckas med att komma fram i den kö som finns för barn som är intresserade. På det informationsmöte som de hade gick det mesta ut på att värva föräldrar som tränare och starta upp nya träningsgrupper, då får ens barn förtur i kön.

Lite konstigt är det, tycker jag. Trodde i min enfald att det bara var att sätta igång, men nu är det inte så enkelt. Det är klart att jag är villig att engagera mej i den klubb eller förening som mina barn är aktiva i men steget till att träna en hel grupp är väääääldigt långt.

Mycket längre än vad man kommer i tresteg.

Ska försöka att samla lite energi för att fixa ihop en god middag nu. Med samlade krafter tror jag helt klart att vi kommer att lyckas. Det blir entrecote, potatis och sallad med rostade nötter och fetaost.

Och inte att förglömma - ett gott vin.

Trevlig helg alla goa!

Kram!

Inga kommentarer: