måndag 12 oktober 2009

Vill så mycket...

Jag vill väldigt mycket.

Jag vill ha ett vackert, välstädat hem, friska och glada barn och en glad make. Jag vill visa min familj att jag älskar dem.

Jag vill vara tillsammans med min familj, mysa i soffan, laga mat, leka, åka på utflykter. Jag vill att vi ska åka på semester till värmen.

Jag vill må bra, vara en outbytbar fru och en fantastiskt mamma.

Jag vill väga lagom mycket och vara sådär härligt "fit"och fräsch. Jag vill ta hand om mej själv och röra på mej, dansa eller gå eller simma eller nåt annat som jag trivs med.

Jag vill ta upp ett gammalt älskat intresse. Jag vill sjunga, kanske i kör eller helt enkelt ta kontakt med en sångpedagog och sjunga själv. Bara för min egen skull. Jag vill spela teater, det har jag alltid drömt om att få göra.

Jag vill finnas för mina vänner. Jag vill visa dem att jag älskar dem. Jag vill umgås med dem, hitta på en massa roliga saker tillsammans med dem eller bara sitta ner och prata.

Jag vill göra ett bra jobb och vara med och påverka min arbetssituation. Jag vill utvecklas i mitt arbete och lära mej nya saker. Jag vill vara en bra arbetskompis och vara lyhörd för mina arbetskamrater.

Det är svårt att få till allt det där. Hur ska man egentligen få tiden att räcka till? Allt som jag nämnt är verkligen viktiga saker för mej. Hur ska det bli med allt?

Snart är det jobb, skola och dagis. Allt på en gång. Till det kommer barnens aktiviteter, min och mannens träning, huset, våra "stora" familjer, våra vänner.

Jag vill så mycket. Just nu känns det inte som om jag kommer att få till någonting. Men det ordnar sej väl, det brukar det ju göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är värre att inte vilja någonting......
Kram på Dej från syster-yster