måndag 5 oktober 2009

Jag är ju hur kass som helst

På att blogga, alltså.

Det blir inte många uppdateringar nu, en i veckan är definitivt inget att hänga i julgranen!

Nu är jag på't igen i alla fall. Vad har hänt den senaste veckan då?

DANS i onsdags. Så himla roligt! Jag kom på mej själv med att studsa av lycka i pauserna i väntan på att få köra vår hejdlöst avancerade kombination igen. Ha, ha, ha! Vill MER! Hoppas att kunna fortsätta med detta även nästa termin. Lite dåligt underlag är det nog, vi var bara fem personer, men med den talangen vi besitter måste väl bara Lina (vår danslärare) köra vidare - eller?! Gjorde ett tappert försök att värva en av mammorna som jag träffade på Minisången i kyrkan, men fick inte napp.

Ett par dagars jobb blev det. Torsdagen avslutades med middag med arbetskamraterna på Engelen. Guuud, så god mat! Å sällskapet sen - en underbar kväll! Jag åkte hem i tid, körde faktiskt. Vet ju hur jag blir dagen efter en kväll med lite vin.

Skittrött!

På fredagen gjorde vi vår affärsplan för 2010 (känns konstigt att skriva...). Roligt att få var med och planera inför nästa år och att få arbeta tillsammans med hela ekonomiavdelningen. Det är ett väldigt mysigt gäng jag jobbar med. Trivs verkligen.

När jag kom hem på eftermiddagen hade mannen fixat goda tacos och dom åt vi med god aptit, hela vår lilla familj plus kusinbarnen från Trollbäcken som vi hade som nattgäster. Viggo var bra varm när jag kramade om honom och mycket riktigt, fram på kvällen hade han nästan 40 graders feber.

Kvällen blev mysig i alla fall. Vi låg i soffan med alla barnen och tittade på film.

På natten kom Viggo in till oss och då var han riktigt dålig, luftrören lät som en dåligt stämd blockflöjt. Stackarn!

Han var riktigt dålig på lördagen, han sov nästan hela dagen. Igår piggade han på sej och idag har han varit ganska ok. Det är inte någon rallyfart på honom men vi har varit ute nästan två timmar idag och det funkade i alla fall.

Nu hostar han som bara den istället, det kommer att bli en tuff natt...

Igår tog jag mej ut i verkligheten och begav mej till mässan i Älvsjö. Det var Underbarabarn och Hem och Villa mässa. Himla trevligt! Jag strövade omkring där och bara njöt. Lite shopping blev det, i "Wild Mango's" monter. Så fina barnkläder!

Idag har jag som sagt kämpat på med att underhålla två barn och jag måste erkänna att det ska bli ganska trevligt att komma till jobbet imorgon.

Nu ska jag plocka fram mina schemaförslag och visa mannen Måste komma fram till hur mycket jag ska jobba från december...

Kram!

3 kommentarer:

Fru Lindstad (tidl.Lindmussen) sa...

Heisan! Så spennende med danse kurs. Hva slags dans er det? Man trenger virkelig å komme ut av huset når man har små!!!
Goo baben!

Nattis

Åsa sa...

Det är "jazzbalett" i modern tappning. Först kör vi lite aerobics för att få upp konditionen och styrkan och sedan är det denna jätteroliga danskombination som gäller. Skitkul!

Anonym sa...

Vad glad jag blir när Du skriver att det ska bli roligt att få åka och jobba! Ett stort steg i rätt riktning, Dina goa ungar är Dina trots att Du arbetar lite, glöm inte det!
Massor av kramar från en till som saknar Ditt bloggande jättemycket - Du är så himla bra på att skriva!

Syster-yster!