måndag 19 oktober 2009

Rapport från lyxigt veckoslut med tvivelaktigt slut

Vilket veckoslut det har varit!

Mannen och barnen for till Karlskrona torsdags och jag lämnades alldeles ensam här på hemmaplan.

Det var mestadels inte alls speciellt plågsamt måste jag erkänna.

Jobbade som vanligt torsdag och fredag. Det blev ett par "sådär-dagar". Har gjort bättre ifrån mej, kände mej inte speciellt produktiv. Något som var bra, var i alla fall att det verkar som om mitt schemaförslag blev ok mottaget.

Från december kommer jag att minska arbetsveckan med 4 timmar så att jag får två kortare dagar för att kunna vara tillsammans med barnen lite. De andra tre dagarna blir det i princip ingen tid till det alls på kvällen, då jag kommer att lämna barnen i skola/dagis varje morgon.

Morgontid är ju inte den ideala "umgås-tiden", men det får jag helt enkelt ändra på. Skippad tidningsläsning till förmån för Bollibompa i soffan med barnen.

På torsdagskvällen gjorde jag inte mycket mer än att käka middag och njuta av att ha full bestämmanderätt över fjärrkontrollen.

Efter jobbet på fredagen, hoppade jag av bussen i centrum och roade mej med att bara strosa omkring och kolla i affärer. Sen avslutade jag med ett besök i mataffären för att sedan åka vidare hem. Då var det dags för middag och jag lyckades åstadkomma en fantastiskt god sallad med grönsaker, kalamataoliver, lufttorkad skinka och som kronan på verket - vitlöksmarinerade jag Halloumi som jag stekte på i grillpanna. Till det ett glas rött. Skitgott blev det!

Strandade sedan i soffan med fjärrkontrollen även denna kväll. Inte helt otippat.

Lördagen inleddes med en underbar sovmorgon. Vet inte när jag sov till 10 senast. SÅ skönt! Sen blev det en lååååång lyxig frukost med rostbröd, kaffe, egenhändigt pressad apelsinjuice och morgontidningen. Av någon konstig kraft, hamnade jag sedan i soffan igen med kaffe, tidning och TV. Låg där i ett par timmar. Så skönt.

Sen var det dags för lunch, uppfräschning och lite piff. När jag tillslut var klar, tog jag tåget in till stan för att möta en kompis. Vi strosade omkring och tittade i affärer. Sen blev det en go fika på mysiga Helmers Café på Gamla Brogatan. Rekommenderas! Go fika och trevlig personal!

Vi satt länge och pratade innan vi gick upp till Hötorget för att se Fame på bio. En härlig måbra film med massor med musik och dans. Inte speciellt djup någonstans, men vem behöver det? Jag blev glad av den - det räcker så himla gott för mej!

Vid det här laget var vi ganska hungriga, så vi åkte till söder för att käka en god middag. Och var går man då om inte till Axelas. Supergod mat och superservice!

På vägen hem satt jag och gnällde över hur trökigt det skulle bli att behöva ställa klockan på söndagsmorgonen för att gå till sonens skola för att höststäda. Mycket gnäll blev det...

Kom hem, ställde klockan och somnade. Vaknade när klockan ringde. Snoozade och somnade om. Vaknade två timmar senare. Hade kommit åt nån knapp så att klockan inte gick igång igen.

Bingo.

Missade städningen.
Dåligt samvete.
Vilket avslut på en så lyckad helg...

Glad blev jag i alla fall när man och barn kom hem igen.

Vilket kramkalas det blev!
Lyckligt lottad är jag som har en så fin familj.
Gud, så jag älskar dem!

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

vad bra du skriver man kan lätt känna att man sitter på din axel och lever med. ;)
Karmis åsa m