onsdag 20 juni 2012

Å det fortsätter...

Ja, vad ska man säga... Det snurrade på i orkanhastighet på jobbet idag också. Jag är så glad att jag till slut tog mej hem och nu fått pussa lite på barnen. Morgondagen blir en ny utmaning.

Det ska bli så SKÖNT med en långhelg! Ingenting är planerat för midsommarhelgen, vi ska vara hemma och ta det lugnt. Det blir lite go mat och en promenad till midsommarfirandet i närheten.

Kvällen igår blev en ätarkväll. Det gick inte att motstå tanken på att det fanns godis kvar från helgen i skafferiet. Jag mådde dåligt när jag hade smaskat i mej allt. Visst var det gott, men hälften hade räckt eller till och med mindre än så. Varför är det så svårt att sätta stopp?

Nu är det bara att ta nya tag. Dagen har fungerat bra och jag hoppas att jag kan motså eventuella frestelser ikväll.

Det är inte alldeles enkelt när stressen smyger på och det gamla humörätarbeteendet knackar på axeln och vill vara med.






Inga kommentarer: