onsdag 6 juni 2012

Mitt vackra land, idag är det din dag

6 juni, Sveriges nationaldag. Vi har firat den på vårt eget lilla Svensson-sätt, har pysslat lite i trädgården och så grillade vi. Inte speciellt festligt, men vår parkliknande trädgård (well...) på framsidan av huset blev riktigt fin och maten var god. Vinet också.

En ledig dag mitt i veckan, det är inte alls fel. Jag startade min dag med att sova tills klockan var efter nio. Sedan kom jag till en fruktansvärd insikt:

Helgdag = ingen tidning = njutningen med en låååång helgfrukost borta.

I och med avsaknad av tidning planerade jag dagens sysslor istället.
Informerade sedan familjen om vad jag kommit fram till:

Destination: Nacka Forum.
Uppdrag: Inköp av skolavslutnings-outfit till sonen.
Bonus (muta): Fika med chokladboll på ett trevligt café.

Då kom sonen till en fruktansvärd insikt:

Inköp av kläder = måste hänga med mamma och pappa i affärer = tråååkigt!

Behöver jag säga att den där shoppingturen inte var speciellt njutningsfull? Men morotskakan som jag köpte när vi fikade var god i alla fall.






Inga kommentarer: