söndag 24 juni 2012

Ett liiiitet steg framåt, eller nedåt?

Vägdag idag. -0,3 kg. Alla minus är bra, eller hur?! Jag KÄNNER mej lättare, det är huvudsaken.

Motionen veckan som gick tappade lite fart på slutet. Av torsdagsträningen blev intet på grund av emn minneluckedag på jobbet, fredagsträningen försvann också. Jag satt i en solstol istället.

Men så tog jag mej i kragen och joggade desperat i en timme igår. Svinjobbigt, nästan inte skönt efteråt heller. Men det blev gjort i alla fall!

Matmässigt har helgen varit sådär. Det är svårt när det blir långhelg, nu ville jag gotta till det både fredag och lördag. Har hållit lunch och middag på en hyfsat låg pointsnivå istället. Till det grillade köttet igår å jag mixad blomkål och broccoli (rostad i stekpanna) med smulad fetaaost och så sallad till det. Jättegott!

Jag testade en variant på lyxig söndagsfrukost idag, havreplättar med banan! Det blir en del points men jag tror nog att man kan dra ner lite på mängden olja och sirap, så blir det lite mindre points. Det är definitivt bättre än min gamla favorit amerikanska pannkakor...

Här är receptet som jag testade idag, jag hittade receptet i en Buffé-tidning.

ca 8 plättar = 2 portioner
9 points per portion i denna version.

4 dl havregryn
1 tsk bakpulver
Kardemumma
Kanel
Salt

1 banan
1 ägg
1 msk sirap
1 msk olja

Mixa havregrynen så att de blir till mjöl. Blanda havremjölet med bakpulver, kardemumma, kanel och lite salt i en bunke.

Mosa en banan, ett ägg och sirap i en annan bunke. Blanda snabbt ner mjölröran. Låt stå och svälla ca 10 minuter.

Klicka ut plättar och stek i lite olja.
Servera med skivade jordgubbar och kiwi.

Ny vecka och nya tag! Hur kommer det att se ut träningsmässigt?
Så här!

Söndag: Mycket trolig vila eller ev PW.
Måndag: Lunchträning - rodd/styrka
Tisdag: Vila
Onsdag: Lunchträning - löpning med intervaller
Torsdag: Vila
Fredag: Lunchträning - Crosstrainer
Lördag: 60 minuters löpning

Matmässigt så gäller det att kämpa ordentligt nu. Den stora utmaningen är suget på kvällarna, dagarna är inget problem alls. Jag tänker bekämpa detta med hänglås på skafferiet och mycket jordgubbar och melon.






Inga kommentarer: