onsdag 19 mars 2014

Det funkar!

Tillfällig vapenvila i mitt krig mot maten. Jag äter bra och jag har koll. 
Åh, härliga känsla! Inte ens mitt försiktiga minus på 0,3 i måndags stör mej nu.

Jag har precis kommit hem från ett par dagars jobb på resande fot. Igår morse åkte jag hemifrån halv fem för att komma med första tåget till Malmö. Frukosten förberedde jag och tog med mej + att jag tog med mej ett par frukter. Till lunch åt jag Thaimat som drog ett gäng points och på kvällen när jag satt på tåget igen till nästa destination, åt jag en sallad som jag plockade ihop i en sån där salladsbar på ICA. Skippade pastan i salladen, köpte en bit bröd istället.

Väl framme på hotellet närmade sej klockan 21 men jag hade bestämt att jag skulle köra ett träningspass och peppade mej själv till att göra det. Fantastisk skönt att å röra på sej efter att ha suttit still en hel dag. Efter träningen åt jag lite av brödet jag hade köpt till salladen och festade på färska jordgubbar.

Imorse gick jag till hotellets gym igen och joggade mej vaken innan nästa utmaning - hotellfrukosten... Det blev naturell yoghurt med diverse fröer och gryn i, ett par knäckemackor, lite frukt, vatten och kaffe. Det funkade det också! 

Full av tillförsikt körde jag på även denna dag full med jobb. Åt lax, potatis och sallad till lunch och sen blev middagen på tåget hem en repris från igår. Lite frukt som mellanmål men inget godis eller nåt annat onödigt.

Jag är så glad att jag fixade detta! Skit sak samma om vågen inte visar jättetapp varje vecka. Om jag VET att jag har ätit som jag ska så kommer jag gå ner förr eller senare. När jag dessutom vet att jag fixar det trots att jag inte är hemma, så gör det mej än mer övertygad om att jag faktiskt kommer att ro det här projektet i land till slut.

Inga kommentarer: