söndag 9 mars 2014

Imorgon är det dags för "viktutvärdering"!

Vägdag imorgon! Spännande värre....

Hoppas att min matplanering har fungerat. Igår hade vi kompisar på middag och jag njöt av det trevliga sällskapet, god mat, ett par glas vin, efterrätt och godis.Det gick en drös "bonuspoints" men det var det värt.
Idag har jag inte tagit några utsvävningar alls.

Solen har lyst på oss och värmt frusna vinterhjärtan hela helgen.

Igår tog vi en promenad när sonen tränade och idag knöt jag på mej löparskorna och tog mej 9 km runtom i fina Tyresöomgivningar. 7 av de där 9 kilometrarna joggade jag och det var jobbigt men kändes ändå ganska bra. Det går långsamt, inte alls att jämföra med tempot för ett par år sedan, men detta får bli ett första steg och sedan jobba vidare.

Jag måste försöka planera min träning framöver. Behöver både styrka och flåsträning. Styrkan har fått stryka på foten lite, det är så jäkla trångt på gymet så jag drar mej för att gå dit. Måste hitta en lösning på det framöver.

Håll nu tummarna för att vågen visar ett ordentligt minus imorgon så att jag får förnyad kraft inför kommande vecka. Den är en utmaning, ska gå på kurs tre dagar och kan inte helt styra maten. Måste, måste MÅSTE fixa det! Det är ju så livet ser ut och det ska inte få mej på fall.

-15 kg är målet....
Bara att jobba på.






Inga kommentarer: