tisdag 4 mars 2014

Semlor i långa rader

Mamma, det är Fettis-tisdag idag, sa min dotter. Haha, det är nog både en och annan som klämmer både en och två semlor idag.

Jag njöt av en halv jag, tack vare min arbetskamrat som också kände att det blev för mycket med en hel. Tack säger jag och min mage som egentligen inte alls gillar grädde. Ofta resulterar sånt ätande i magknip, för fett och för mycket laktos...

Några bonuspoints försvann i och med semlan, men det var det absolut värt!

Idag var det också dags för träning. En timmes spinning blev det med bästa Malin som inspirerande ledare. Hon peppar och hejar och har grymt bra musik på sitt pass. Älskar't!

Maten fungerar bra, har ätit bakpotatis med keso, skinka och grönsaker till lunch två dagar nu och till middag korv stroganoff med ris + grönsaker.

Imorgon står jag inför en utmaning, ska ut med jobbet och äta middag. Sent blir det, kl 20 är det middag... Men jag ska se till att äta en bra lunch och ta lite mellis innan vi åker från kontoret så det kommer säkert att fungera. Skippar vinet till maten, sparar de pointsen till helgen istället.

När det gäller träning så skulle jag väldigt gärna ta ett spinningpass på torsdag och sedan köra en jogg/pw  på lördag. Torsdagen är lite osäker, men jag hoppas kunna få till det.

Nästa vecka ska jag på kurs under tre dagar men det är i stan så jag ska absolut se till att få till träningen i alla fall. Det känns som att jag står inför diverse utmaningar och frestelser varenda vecka och det är bara att inse att det är så livet ser ut.

Jag ger mej fan på att klara detta ändå!


Inga kommentarer: