lördag 15 mars 2014

Snart fullmåne

Jorå, den där jäkla månen ställer till det för mej, jag sover illa och är på pisshumör. Lägg sen på pms för att toppa ordentligt.... Underbar kombination!!!

Veckans kursande fungerade så jäkla bra matmässigt!
Är mycket stolt över mej själv och mitt planerande och agerande. Det var som Jörgen (kursledare) uttryckte det, "detta är en trekilos kurs".

Var tillbaka i verkligheten igår med besked och vips så blev det helg.

Idag har hela familjen varit och badat och nu sitter vi här och är sådär skönt mosiga. Jag simmade 800 meter, det var verkligen inte igår! Min simteknik har mycket övrigt att önska men jag tar mej framåt, om än i väääääldigt modest hastighet.

Till middag idag gjorde jag en ny bekantskap, jag åt grönkål för första gången. Min tallrik bestod av varmrökt lax, grönkål fräst i lite olivolja och vitlök, sås på kvarg och ajvar och sen lite tomater och gurka. Det var jättegott! Verkligen att rekommendera.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och godisskålen på bordet. Lite godis kommer det att bli men inte några mängder. Imorgon får det inte bli några utsvävningar med mat, en dag i veckan med lite gott får räcka. Ska träna imorgon också, det blir nog en joggsväng när sonen tränar.

Nästa vecka bjuder på nya härliga utmaningar. Ska vara på resande fot på jobbet både tisdag och onsdag. Ska göra det bästa av maten, det är inte alldeles lätt måste jag medge. Hotellfrukost är det absolut bästa jag vet och det är jäkligt svårt att hålla sej från allt gott som serveras. Lägg sedan till en kväll ensam på ett hotellrum då det lätt blir lite godis bara för att...

För att lösa de där fällorna så planerar jag träning på tisdag kväll och på onsdag morgon. Styrka på tisdagskvällen och PW/jogg morgonen efter. Sedan ska det till ett eller två pass på helgen också.

Kram å go kväll!






Inga kommentarer: