tisdag 16 november 2010

Den ständiga kampen

Varför är det så SVÅRT att inte stoppa i sej en massa onyttigheter på kvällarna?

Jag kämpar ständigt med det, kväll efter kväll. De enda undantagen är när jag har tränat på kvällen eller om jag kommer hem så sent att jag liksom inte hinner...

Jag VET ju att det är just det ätandet som är en övervägande orsak till min övervikt. Jag så väl medveten om det, men ändå får jag verkligen kämpa med mej själv för att inte börja rota i skafferiet.

Fan, det är en ständig kamp. Jobbigt är det, riktigt tufft.

Det jag kämpar för nu är kunna ställa mej på vågen och väga under 70. Det målet är satt till jul. Ändå är det så förbannat svårt att hålla motivationen efter att barnen har somnat....

Idag har jag vunnit kampen mot frestelsen, det är verkligen skönt. Det är väl som så att jag helt enkelt får ta en dag i taget.

Kram på er, go natt!

Inga kommentarer: