onsdag 24 november 2010

Lek

Hemmadag idag, härligt!

Var uppe på vinden och plockade ner advensljusstakar och julprylar. Jag tog även ner barnens pulkor och snowracer. Kan tänka mej att det blir en del utelek för sonen i eftermiddag i all snö!

Dottern och jag var ute och härjade i snön innan lunch. Jag skottade och hon gjorde snötårta till mamma. Sen drog jag henne i pulkan till Benknäckarbacken för en tur (som en del kanske minns så lyckades jag med att bryta foten i detta lilla nerförslut i januari 2009...), men hon backade efter en gång utför. Tror att det var utmaningen att ta sej uppför backen som avskräckte henne.

Sen blev det lite lek i parken och så avslutade vi med en promenad. Jag fick gå och lilltösen satt lycklig på snowracern. Vi inspekterade bland annat en avancerad avlastning från en lastbil, väldigt intressant! Dessvärre såg vi inte någon ekorre idag, men det får bli en annan gång. De är ju inte så värst dresserade de där små djuren och visar sej inte på beställning. Förklara det för en envis 2 1/2 åring om du kan!

Efter lunch och en liten stunds titt på Pingu så somnade hon gott. Jag dricker kaffe och tycker att livet är ganska fint just nu.

Snart kommer sonen hem och jag ska försöka sätta lite fart och städa lite.

Det ska bli träning ikväll men det blir nog inte gymet. Det känns lite onödigt att ge sej ut och köra så jag planerar att köra styrka + cykel här hemma istället. Nu tycker jag att det är fruktansvärt tråkigt att trampa motionscykel, men det är bara att bita i det sura äpplet och köra på.

Hoppas att ni inte har snöat inne nånstans, ha en bra dag!

Kram!

Inga kommentarer: