måndag 15 november 2010

Så var det dags för...

Magsjuka.

Imorse vaknade jag av att sonen konstaterade att det var vääääldigt bråttom till toaletten. Sen har har tillbringat en stor del avdagen på nämnda ställe. Stackars älsklingen, jag lider verkligen med honom.

Efter en lite rörig morgon kom så dottern iväg till dagis, mannen kom hem och tog hand om sonen och jag åkte till jobbet.

Ikväll satte jag mej och myste med barnen i soffan, dottern som hade varit ganska hängig under eftermiddagen och till och med sovit en stund (Varningstecken? Neeej, då!) kröp nära intill och vi tittade i leksakskatalogen tillsammans ända tills hon.... Ja, hon kräktes lite, kan man säga. Lilla älsklingen...

Jaaa, nu laddar för en troligtvis ganska händelserik natt. Jag ska sova hos dottern och sonen får ligga hos pappa. Det är bara att samla kraft och hoppas, HOPPAS på att jag har totalt jättefel och att natten blir hur lugn som helst.

Sen hoppas jag också på att soffkuddens klädsel tål vattentvätt. Annars har vi ett problem.

Kram på er!

Inga kommentarer: