onsdag 17 november 2010

Tillfreds

Denna dag kan summeras så här  - Mys med inslag av oro och otålighet.

Oron bestod (samma som alla onsdagar...) i att nojja över om sonen kom i tid till skolan eller om han kom fram alls... Jag får inte ringa och kolla honom säger han och han kanske har rätt. Herregud, det tar mindre än 10 minuter att gå till skolan härifrån och han behöver inte korsa en enda bilväg. Men det är riktigt jobbigt att släppa kontrollen... Det är en stor lättnad när han kommer hem och öppnar dörren!

Otåligheten gav sej till känna under eftermiddagen. Jag börjar bli stressad över jobb imorgon och utbildningen på fredag. Jag fräste nog till en eller ett par gånger för mycket...

Myset är ändå den övergripande känslan. Det är verkligen mysigt att få vara hemma och bara vara. Barnen grejar med sitt och jag med mitt en stund, sen är det nån som vill ha en kram och vi kan sätta oss i soffan och kramas lite.

Det blev en sväng till gymet ikväll. TVÅ träningspass idag, premiär! Det känns i mina ben nu...

Kram!

Inga kommentarer: