söndag 2 januari 2011

Funderingar

Jag funderar på en hel del just nu.

Största fokus ligger på den fallande snön utanför fönstret. Den ställer till det den där snön. Jag som har bestämt mej för att faktiskt ta bilen till jobbet imorgon. Jag känner mej stressad redan nu. Jävla snö!

Sen funderar jag på hur detta nya fina oskrivna år kommer att bli. Ett som är säkert är att det kommer att bli stort fokus på fortsatt viktnergång. Jag har satt mitt mål att vara nere på 60 kg till sommaren (när den nu börjar... ). Men hur ska jag nu nå dit?

Det finns inget annat än att jag fixar det, så är det bara. Jag har aldrig någonsin varit så målmedveten som jag har varit det gångna året och jag är fortfarande på samma spikraka linje.

Jag tror att det vinnande koncepet är att fortsätta att kontrollera matintaget och spetsa till det ytterligare genom att sätta regler för vilka eller hur många dagar per vecka som jag får "slappa till det". Antalet dagar är två och vilka det är får vara lite flytande. Mest troligt är att det blir fredag och lördag som jag kommer att tillåta mej att plocka av mina bonuspoints.

Vidare så är det träningen som måste planeras mer noggrannt och jag måste bli mer konsekvent. Under året som gått så har det blivit lite si och så ibland. Ett till två lunchpass och två längre pass ska det bli per vecka. Det skulle innebära mellan tre och fyra timmars träning per vecka. Det är ju faktiskt inte så himla mycket, det är klart att jag ska klara det!

En annan viktigt sak som jag har bestämt mej för är att låta allt detta fokus på viktnedgången vara något som är bara för mej. Om man känner mej så vet man att jag gärna tar stor plats men nu ska jag jobba på bara för mej själv. Här på bloggen kommer jag att älta, vända och vrida på detta i oändlighet, men "irl" så är inte detta något som kommer att ältas mer. Nu vill jag tona ner det och låta annat och andra ta plats istället. Men när jag sen är klar så ska det firas ordentligt med nära och kära, det lovar jag!

Att vara närvarande för min man och mina barn är något jag definitivt ska jobba mer på. En sak i taget. Läs inte tidningen och försök att prata med barnen samtidigt. Det blir ju aldrig riktigt bra och vem är då jag som ska försöka få mina barn att koncentrera sej...

Tänka sej, det har slutat snöa...

Kram på er!

Inga kommentarer: