onsdag 5 januari 2011

Nu är jag lite nervös...

Har bokat in mej på ett spinningpass imorgon, undrar om jag kommer att överleva? Det är lite av en premiär, har bara varit på ett kortare intropass sen tidigare. Men det ska jag väl fixa eller?!

Det har varit en lugn hemmadag idag, jag har inte varit på topp alls. Det blev en lång middagsvila för dottern och jag fick lite tid att ta det lugnt. På eftermiddagen for jag och den lilla iväg för att kolla i lite affärer och jag kom hem men en påse med lite nya träningskläder. Det är så roligt att handla dessa "små" kläder!

Jag provade mina "sommarbyxor" idag och kunde konstatera att de inte gick att ha längre. Guuud, va jobbigt, jag måste köpa nytt! ;) Det bästa var att dottern kom in till mej när jag provade som bäst och fällde en ganska skön kommentar, "Heeeej, snygging!"

För att berätta lite mer om den där goa lilla tjejen jag har så är det så att hon pratar väldigt mycket och ganska tydligt, det brukar inte vara några problem att förstå henne. Hon har lite problem med att uttala bokstaven "K", det brukar bli "T" istället. En av bloggarna som jag läser handlar om den HÄR lilla tjejen som kallas Korvas, eller Torvas, som dottern säger.

Torvas har blivit en storfaovorit här och vi tittar dagligen på filmklippen som finns upplagda på bloggen. Idag övade vi på att få till ett K i namnet nör vi kollade på några klipp. Jag bad dottern upprepa "K, K, K, Korvas" och det gjorde hon gladerligen...

"K, K, K...Torvas"!

Kram och trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer att bli skitkul Åsa, räkna dock inte med att göra så himla många knop efteråt... Mitt första pass var för ett antal år sedan - ett maratonpass på två timmar. De som var vana hade med sig macka med marmelad att käka under tiden.....
Kram på Dej söta syster