söndag 16 januari 2011

Att komma över en barriär

Det har känts som en skyhög barriär att komma under 70 kg. Jag var ju där precis innan nyår men det var inte vägdag så det var inte riktigt på riktigt liksom... Efter den fantastiska nyårhelgen med all go mat så var jag över 70 igen. Det låter som jag drog i väg i kilon som bara den men så är inte riktigt fallet. Jag har under den senaste tiden pendlat ett kilo fram och tillbaka. Inte mycket, men det har känts så drygt!

Så imorse så fick jag ÄNTLIGEN notera en viktnedgång på -1,1 kg + att jag nu faktiskt väger under 70 kg "på riktigt". En härlig delseger!

Nu ska jag inte över den där gränsen igen. Det finns bara en väg att gå! Nu är det 10-13 kg kvar totalt. Nästa delmål är att gå ner 3 kg. Jag är inte helt säker om jag ska sätta ett datum på det. Vi får se, det har ju varit lite trögt ett tag nu. Jag kanske bara ska köra på utan att fokusera på hur lång tid det tar. Det viktiga är att jag kör på!

Någon träning har det inte blivit i helgen. Det känns inte helt bekvämt.

Igår ville sonen testa på en ny aktivitet så jag skippade spinningen för det krockade i tid. Sonen och mannen drog iväg, glada och uppåt - för att sen komma tillbaka en kvart senare. Inte lika glada. "Det var för många barn där", var sonens orsak till att han inte alls ville prova på det där med handboll när det kom till kritan.

På eftermiddan var jag på väg ut för en runda men insåg att mina sportbh'ar hängde nytvättade och blöta. Då bidde det inget alls...

Idag var det dags för nya tag men det satte halsen stopp för. Hejåhå.

Jag VILL inte bli sjuk nu!

Inga kommentarer: