söndag 2 januari 2011

Söndagsångest

Min kloka man såg till att hela familjen kom upp ur sängarna i tid och sen gick vi ut och lekte allihop. Det blev pulkaåkning och en snöhydda. Säkerligen jättenyttigt med lite dagsljus.

Jag smet in för en liten stund sedan. Känner mej trött och ruggig  med en lätt huvudvärk som lurar bakom pannan. Ett ruggigt sötsug i magen. Lite ångst för att det är jobbdags imorgon. Årsbokslut. Skitkul. Lite mer ångest för att det är en jäkla massa snö ute och jag inte är så glad över att ta bilen till jobbet. Funderar på buss-alternativet istället och på hur trött mannen kommer att bli på mej för att jag inte vågar ta bilen. En sån kärring jag är, fattar inte vad som hänt med mej...

Borde ta mej in i duschen och piffa till mej lite. Men det är ju himla gött här i soffan med en filt över axlarna. Resten av familjen kan få stanna ute en stund till...

Kram på er!

Inga kommentarer: