söndag 14 augusti 2011

Midnattsloppet avklarat!

Vilken stämning det var inne på Söder igår kväll! Det var ju äntligen dags för Midnattloppet och jag laddade med en trevlig eftermiddag och kväll hos svåger och svägerska.

Jag har varit riktigt nervös för det här men nu i efterhand känns det som jag har spillt oerhört mycket energi på nervositeten, detta var ju kanonroligt! Nu vet jag bättre till nästa gång. Inget att vara nervös för, bara ladda innan och ge järnet när det är dags!

Stämningen var som sagt fantastisk och löpningen flöt på bra. Det kändes som om jag sprang med ett leende på läpparna rakt igenom men det är nog ändå en sanning med modifikation. Jag är ganska säker på att jag inte log särskilt mycket i de värsta backarna...

Jag visste att banans första 5 km skulle vara lätta och sedan var det några ordentliga backar under resterande del. Jag tänkte att jag skulle spara mej för att inte ta slut när det blev tuffare men så här i efterhand kan jag konstatera att jag tog det för lugnt, jag hade en hel del mer att ge.

Mellantiden vid 5 km var 30,43 och andra delen gick på 28,26. Det står ganska klart att jag mesade de första fem, skulle behöva lite mer vinnarskalle! Hur som helst, en sluttid på 59,09 är jag glad och nöjd med!

Nu ställer jag tuffare krav inför Tjejmilen, där ska jag absolut kunna göra ett bättre resultat. Det som skulle kunna stoppa mej där är trängseln men då får jag väl använda armbågarna ;).

En annan himla rolig sak är att jag fixade att gå ner 1 kg veckan som gick!

Det är bra gött med flow!





Inga kommentarer: