söndag 21 augusti 2011

Ny vecka!

Sköna söndag! Det har varit en sån där bra dag idag.

Jag vaknade ganska tidigt, låg kvar i sängen och halvslumrade nästan en timme.
Jag ställde mej på vågen och den visade 0,6 kg mindre än förra veckan.
Mannen och jag åt frukost själva, barnen sov och jag kunde läsa DN och dricka kaffe i lugn och ro.
Barnen vaknade, fick frukost i sej och kläder på sej, sen gav vi oss iväg på utflykt.
Målet var Siggesta Gård som visade sej vara en riktig höjdare.
Backluckeloppis, trevligt fik, äventyrsgolf, trollstig och en massa hästar fanns det där.
Dit kommer vi att åka igen!

Det är så fint ute på Värmdö, om jag någon gång vinner en stor hög med pengar så ska jag köpa ett fint hus nånstans där ute...

Väl hemma igen lagade vi mat och sen satte jag mej i solen en stund med en kopp kaffe.
Dottern fick för ett tag sen ett tillverkningskit för armband och det satt vi och pillade med en stund. Jag fick nästan sätta mej på händerna för att inte ta över, sånt där pyssel är ju roligt ju! Det tyckte lilltösen också... ;)

Precis som igår avslutades kvällen med att se en Harry Potter film med sonen. Filmerna är ju fantastiska! Vi är totalsålda båda två och just nu är detta det enda sonen pratar om!

Detta blev verkligen en dag att minnas, ja, hela helgen har varit bra. Tänk om man kunde dra sej till minnes såna här dagar när man bara vill kräkas på allt och alla... Fast i stunden blir man nog inte mindre illamående för det.

Igår städade vi hela huset, en sån där pisstråkig städning som tillslut ändå känns så himla bra. Det är lycka att sjunka ner i soffan när allt är klart och bara njuta av att det äntligen blev gjort. Som jag sa tidigare så kollade vi ju på första Harry Potter filmen på kvällen. Mysigt att få vara nära sonen så länge! Jag ser verkligen fram emot nästa film, ja allihop!

Det har inte blivit någon träning i helgen, den inplanerade lördagsträningen sket sej. Matmässigt har det dock funkat riktigt bra! Det känns ändå ganska ok med två dagars vila, jag har fått njuta av mina nära istället och det är mycket värt.

Hur kommer då kommande vecka att se ut?!
Jo, så här!

Söndag: Vila
Måndag: Styrka överkropp
Tisdag: 40 minuters löpträning med medelhögt tempo.
Onsdag: Distanspass löpning, ca 60 minuter (är i Tromsö då och planerar att ta sightseeingen i löpartempo)
Torsdag: Vila
Fredag: Styrka överkropp
Lördag: Distanspass löpning ca 60 minuter. (det vore väl faan om jag inte skulle fixa ett träningspass på helgen!)

Jag är ute och åker i jobbet onsdag och torsdag och det brukar vara lika med kasst näringsintag. Jag är nu inne på min tredje vecka med extra fokus (näst sista veckan!) och jag ska verkligen göra det bästa av situationen.

Jag vill så gärna ha ett minus på vågen den här veckan också!






Inga kommentarer: