tisdag 2 augusti 2011

Tiden går fort trots att jag helst vill att den ska stå still

Det är semester. Barnen och jag är lediga, mannen jobbar. Igår var vi på stranden en sväng, solen lyste med sin frånvaro (hahaha...) och igår kväll installerade jag vår nya dator som jag ny premiärbloggar från. Idag är sonen med en kompis på Gröna Lund och dottern och jag har varit hemma och fikat med min svägerska och systerdotter.

Det har verkligen varit en bra dag på alla sätt men jag känner mej jäkligt rastlös och orolig. Gråtfärdig. Snälla nån, gör så att tiden står still, ge mej en veckas semester till... Nåt som går att ordna?! Tror inte det.

Well, för att gå vidare till nåt som inte får mej att gråta så kan vi prata träning! Barnen och jag har varit i Skåne hos mina föräldrar en vecka och jag tog då tillfället i akt och tränade varenda dag under de fem dagar vi var där. Jag är väldigt nöjd med det, jag genomförde min plan!

Sen blev det två dagars uppehåll och igår var jag ute på en milrunda med sonen på cykel som följeslagare. Jag tyckte verkligen att det var kanon att ha honom med, vi pratade om en massa och jag höll ett bra tempo. Hoppas att han vill hänga med fler gånger.

Midnattsloppet närmar sej nu och det känns som om jag kommer att fixa det helt ok. Målet är att springa på under 60 minuter, jag tror att jag fixar det på nånstans runt 57... Vi får se hur det går!

Ett litet orosmoln just nu är ett knä som inte fixade mina vändingar och finter när vi spelade fotboll med barnen härom dan... Det gick bra att springa igår men idag värker det och känns lite vingligt. Det blir ingen träning idag i alla fall, men jag tror nog att jag tar en sväng imorgon igen.

Nu är det middagsdags, sen mys med mannen och dottern. Vi får väl se när sonen kommer hem, det verkar bli sent. Men vad gör det, han har garanterat haft superkul!

Inga kommentarer: