torsdag 5 mars 2009

Det är ju orättvist!

Magnus ställde sej på vågen imorse. Han blev glad! Han hade gått ner en så där tio kilo sen Hanna föddes... Bara sådär. Utan att "göra" nåt.

Det är orättvist!

SÅ illa har det väl inte gått för mej. Ska nog vara glad att jag faktiskt redan kort efter förlossningen vägde det samma som jag vägde när jag blev gravid. Men nu står det ju STILL! Nåt kilo upp, ett par kilo ner och så upp lite igen...

Nu är jag i alla fall igång med lite motion igen efter mitt ofrivilliga uppehåll i januari och februari. Dagliga promenader på en knapp timme och så vattengympa. Målet är att köra vattenträning två gånger i veckan. Ikväll blir det en liten test om det faktiskt funkar att få Viggo i säng i tid med vilda Hanna som sällskap. Hon sover sällan för kvällen innan honom. HOPPAS att Magnus får till det. Vill så gärna åka iväg och träna, umgås med Ana och Maria och få vara lite "för sej själv", liksom...

Nu börjar Hanna gnugga sej i ögonen igen. Dags att gosa lite. Förresten, hon hittade trappan idag!

Inga kommentarer: