måndag 30 mars 2009

Vilken söndag!

Igår var jag på Cirkus och siten "Allt om barns" stora Mammabikt. Wow. Alldeles fantastiskt! 1200 mammor (några pappor såg jag också...) var vi som fick uppleva denna oerhört intressanta dag!



Kolla va snygga vi var i vimlet jag och mina söta grannkomisar!

Lika fantastisk kände sej inte min svanskota efter sex timmar sittandes på nåt som inte är värt att ens få kallas ens pinnstol... Aj, aj, aj!

Sex underbara föreläsare var där och en störtskön Ann Söderlund som konfrencier. Jag skrattade och grät om vartannat.

Störst intryck gjorde Sara Lundbäck, en supergo tjej från Alingsås som lever sin dröm som sångerska och låtskrivare. Hon tog steget när hon var 35! Så coolt! Hon sjöng så vackert och berättade så fint. Tårara rann oavbrutet.

Inte trodde väl jag att Paolo Roberto av alla människor skulle få mej rörd. Jodå, han och frun Lena lyckades med det i sitt fina föredrag om hur de har fått sitt äktenskap att fungera trots att de i grunden är väldigt olika.

Elizabeth Gummesson startade dagen med berättelsen om sitt osannolika kontrollbehov och strävan att vara den perfekta mamman/vännen/arbetskamraten osv. Hon höll på att stryka med på grund av det. Två gånger. Det är Good Enough man ska vara. Ett fantastiskt föredrag.

Katerina Janouch fick oss verkligen att skratta. Hon är ju galen den tjejen! Det är fan inte alla som har en moderkaka i frysen sen sju år tillbaka... Kontentan av hennes 40 minuter var - fram för mer vibrationer och sluta säga framstjärt!

Vilken fantastisk kvinna hon är, Jana Söderberg. Hon talade så lugnt och mjukt. Hennes ord är verkligen tänkvärda. Säg inte nej så ofta eller att du måste göra det ena eller det andra. Säg att du vill istället! Med viljans kraft kan man göra mycket!

Så har vi ju den underbara Emma Hamberg som bara dundrade in och drog av ett oerhört roligt föredrag om en mammas tio budord. Som jag skrattade! Synd att tiden gick så fort - vill ha meeeeer!

En kanondag var det, kommer att leva länge på detta! Spelar Sara Lundbäcks skiva om och om igen...


Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej goa syster!

Förstår att det var en kanondag! Du har möjligen inte funderat på att arbeta som skribent, Du är ju skitbra på att skriva Åsa!

Förresten tycker jag att både Du och jag ska ta till oss av det hon som ville vara perfekt sa - jag är säker på att vi duger även om allt inte är perfekt, men det är lätt att glömma....

Hoppas att Du dyker upp i Skaraborg på söndag så kan vi tillsammans träna på att inte vara perfekta - bara njuta av att vi är så himla bra ändå!

Tack för i helgen och massor av kramar tills vi ses snart igen!