tisdag 17 mars 2009

Kaffe är bra gött!

Kaffe är verkligen gott! Sitter nu här med min efterlängtade kopp och lyssnar på Rix Morgon Zoo. Är nog smått beroende av både Morgon Zoo-gänget och kaffe.

Hanna somnade sött i vagnen när jag gick från skolan och hon lär väl sussa tills vi kommer till kyrkan och dagens aktivitet - Babyrytmik!

Sitter och funderar på det där med kombinationen jobb och familj. Jag kommer att vara hemma med Hanna (och med Viggo också, för den delen) fram till december.

Jag trivs verkligen med att vara hemma. Gillar fixet, myset med barnen, tiden som jag kan disponera som jag vill. Ena dan sitter jag vid datorn när Hanna sover, nästa städar jag, ibland blir det små shoppingturer, sångstunder osv. Det är roligt att planera maten, laga den och sen äta den tillsammans. Det blir liksom ordentligt gjort. Det gillar jag! Till och med städningen är ok. Inte direkt njutbar, men helt ok. Tänk om det kunde få vara så här jämt...

Sen är snurren igång igen. Jag hoppas att vi kan få till det med jobb och hämtningar och hemmaliv och träning och aktiviteter. Mycket blir det!

Jobba vill jag - eller? Jo, det vill jag! Vill väldigt gärna hålla på med det jag gör nu. Butiksbesöken och utbildningarna är ju fantastiskt roliga! Det är verkligen höjdpunkterna i mitt arbete. Gillar det andra också, men att få möta mina arbetskamrater "ute, i det riktiga livet" är verkligen en höjdare!

Jag växer när jag får dela med mej av vad jag kan och jag blommar när jag får lära mej mer om hur våra butiker arbetar, vad de tycker är svårt. När jag sedan kan vara med och påverka för att förbättra och förenkla verksamheten så är det ju en fullträff!

Samtidigt blommar jag som allra finast när jag får vara nära mina älskade barn.

Kontentan av detta lilla resonemang är nog detta:

Familjen är mitt liv, det som får mej att leva och växa. Mitt arbete får vara gödningen, det som får mej att utvecklas och blomma lite extra. Det kommer att bli bra. Jag vet det.

Kram!

Inga kommentarer: