tisdag 24 mars 2009

Ge mej kaaaffeeee!

Har grus i ögonen. En väldigt massa.

Har tillbringat natten inne hos dottern som var väldigt orolig. Jag kom i säng sent och bara nån timme senare vaknade Hanna och ville inte somna om. Efter många turer, somnade hon på mitt bröst. Har tillbringat en stor del av natten halvsittandes med min söta dotters dunmjuka hår mot hakan. Vet inte vad det var som spökade men hon var glad som en lärka imorse när hon vaknade.

Viggo kom in och väckte mej. Hade ju ingen väckarklocka där jag låg. Tur att sonen har sån ordning på sej. Han sa att han blev lite rädd när jag inte låg i min säng. Stackarn.

Han ville vara hemma idag - det är ju så mysigt här! Han och syrran låg en lång stund och myste i sängen. Efter en stund började han dock planera dagen i skolan och redogjorde i detalj för vilka böcker han skulle jobba i och vilka uppgifter han skulle göra. Han trivs verkligen i skolan och han lär sej så oerhört mycket. Men vem vill inte ligga kvar i sängen och mysa på morgonen...

Det är så roligt att se personalens engagemang på Viggos skola. De uppmärksammar varje barn (mej som förälder också) och har en fantastisk förmåga att få dessa yrväder att lyssna och lära sej så himla mycket. Har aldrig varit på en skola eller dagis som är så "tyst" och lugnt. Och barnen älskar det!

Nu är det snart dags att bege sej ut i blåsten för att gå och sjunga med Hanna. Våren har liksom kommit av sej. Det är skitkallt idag, men solen skiner i alla fall. Det är ju alltid trevligt!

Konstigt att man så lätt hänger upp sej på vad man inte har eller inte är nöjd med. Jag mår ju mycket bättre när jag istället gläds åt allt det fina jag har - min älskade familj, till exempel.

Kram!

Inga kommentarer: