onsdag 18 mars 2009

Hur svårt kan det vara att beställa en brudbukett?!

Nu är jag sur, riktigt förbannad faktiskt.

Jag ska gifta mej. Det är STORT, för mej alltså. Har nämligen bara tänkt att göra detta en gång i livet. Trots alla turer kring detta lilla bröllop, har det hela tiden funnits en sak som jag är HELT säker på och det är hur min brudbukett ska se ut.

Inga konstigheter, 10 röda långa Kallor, hårt bundna med ett sidenband i gräddvitt runt stjälkarna.

Idag var en stor och spännande dag, för idag skulle jag göra slag i saken och beställa min brudbukett. Jag visste vad jag ville ha, önskade bara lite feed-back och en prisuppgift.

I första blomsteraffären började det bra. Tjejen som jag pratade med var söt o trevlig. Sen började jag fråga om storlek på blommor, färg, pris osv, så hänvisade hon till en kollega. Efter en liten stunds väntan dök kollegan upp. Men denna människa är mer intresserad av att lasta blommor i och ur hissen än att prata med mej. Hon höll sej krampaktigt fast i en blomvagn och kom inte ens fram till disken.

Men va FAAN! Vill de inte sälja?! Kommer aldrig gå dit och köpa blommor mer!

Så gick jag till nästa ställe, där jag också förklarade vad jag var ute efter. Killen var i och för sig trevlig, men han lade fram en inpirationsbok framför mej och gick sen iväg och servade en annan kund.

???!!!!!!

Hur svårt kan det vara egentligen?!

Allt jag vill är att träffa någon som tar hand om mej och dessutom tar fram beställningsblocket och ser till att få nåt sålt. Nämligen, min alldeles speciella brudbukett.

Grrrr..............

1 kommentar:

Syster yster sa...

Vad är det för puckon...ska vi ta med blommor från Tibro eller :)