tisdag 10 mars 2009

Sång-succé!

Har varit på babyrytmik med Hanna idag.

Hur tafatt jag än kände mej (ingen VÅGAR ju riktigt ta i och släppa loss!) så kan jag definitivt leva med det - hon fullkomligt ÄLSKADE det! Hon utstötte små förtjusta utrop mest hela tiden och garvade så att de två små tänderna riktigt lyste i munnen på henne. Den totala lyckan inföll när det delades ut små ägg som man kunde skaka, för då rasslade det! WOW!

Vi var inte så många föräldrar och sångstunden är inte så lång, men det är riktigt trevligt. Efteråt är det fika så att man kan sitta och prata lite. De som jobbar i Jordbro kyrka är så himla trevliga och det var stora famnen som välkomnade idag när jag äntligen kom dit efter en milt sagt trög start på året.

Nu sover min lilla docka som en stock i vagnen. Sovit har hon gjort mest hela dan, ja förutom när vi var i kyrkan då. Hon vaknade vid sju, fick välling. Hon var vaken tills jag hade lämnat Viggo i skolan halv nio. Sen sov hon tills jag kom till kyrkan kl tio och så somnade hon igen när jag gick hem igen, lite efter elva...

Undrar om det verkligen är skönt att sova så här med armarna rakt upp?



Viggo ville inte alls gå till skolan idag. Han ville vara med sin mamma. Vet inte riktigt vad det är med honom, det är inte mycket han vill göra just nu, förutom att spela Wii... Jo, kramas o gosa förstås! -ska ta en ledig dag med honom hemma snart, så att han får vara hemma och bara vara. Dock utan TV-spel... Om inte jag får vara med, vill säga!

Det snöar idag - skitmycket! Jag har definitivt fått röra på mej idag, det var ju inte direkt plogat nånstans. Det blir inte någon träning idag, ska få en mycket välbehövlig fotvård ikväll istället. Mina fötter gråter av lycka nu, de behöver det verkligen...

Gnällkärring som jag är, kan jag konstatera att jag fortfarande får skitont i ljumskarna när jag går, mår fortfarande illa och har fortfarande ont i magen.

Men, det som betyder nåt egentligen, är att jag har världens bästa lilla familj. Tänk att få ha det så bra som vi har det, det är lycka.

Kram!

1 kommentar:

Kotteshoppen.se sa...

Hej! Vilken fin blogg! Jag har alltid också undrat med mina barn hur de kan sova så där. Kan riktigt känna blodet i armarna försvinna.
Ha det gott.
Mvh Anna